top of page

Jesteś tutaj po raz pierwszy?

Zacznij od kursu wprowadzającego

Jak ubrać się na trening?

Zaktualizowano: 11 sty 2023


Otwierasz szafę i nie wiesz. Koszulka z długim rękawem czy bluza, bawełniany T-shirt czy oddychający top z mikrocząsteczkami srebra, legginsy czy krótkie spodenki? A może łapiesz i wrzucasz do torby, co popadnie? W skrócie - co założyć na trening, żeby było wygodnie? Jaki strój sportowy wybrać?

Hardy. Wyższa Forma. Trening. Wrocław. Strój na siłownię.

Jak ubrać się na trening? - Góra


Jaką koszulkę powinno się założyć na trening? Możliwości jest ogrom, od zwykłych bawełnianych t-shirtów, które równie dobrze można nosić na co dzień, po „profesjonalną” odzież, której ceny sięgają często wyżej niż zasięg Wilfriedo Leon’a na siatkarskim boisku. Czy rzeczywiście mój trening okaże się kilkakrotnie lepszy dzięki takim kosztownym wynalazkom? Ośmielę się stwierdzić, że nie.


Strój sportowy powinien przede wszystkim dawać wygodę.


Na co w takim razie zwrócić uwagę? Myślę, że dobrze byłoby zwrócić uwagę na materiał, z którego wykonany jest Twój top. Jeśli po 45-minutach intensywnego treningu spocisz się, to koszulka bawełniana przyklei się do ciała i może zrobić Ci się zimno. Wtedy w szatni niezbędna okaże się pomoc koleżanki czy kolegi przy próbie zdjęcia z siebie tego mokrego wdzianka. Pytanie, czy masz na to ochotę? A przede wszystkim, czy kolega/koleżanka ma... ?


Koszulki ze sztucznych tworzyw zazwyczaj szybciej wysychają, wydają się bardziej przewiewne i odprowadzają wilgoć lepiej niż koszulki bawełniane.

W mojej ocenie marka raczej nie ma tu wielkiego znaczenia, więc robiąc zakupy, raczej się nią nie sugeruję

A jeśli zrobi się chłodniej, to czy warto zabrać ze sobą bluzę? Warto, przynajmniej na początek treningu. Potem, dzięki rozgrzewce, zapewne nie będzie Ci już potrzebna i w trakcie wykonywania ćwiczeń po prostu ją zdejmiesz. Chyba że jesteś ciepłolubnym zmarzluchem, który woli mieć dodatkowe grzanie przez cały trening. W takim przypadku polecałbym bluzę sportową, która będzie dopasowana do Twojego ciała. Najlepszym wyborem będą bluzy, które nie będą krępować Ci ruchów, a jednocześnie nie będą ich również ograniczały swoim dużym rozmiarem. Czapka? Można - jeśli ładna.


Panie mogą również spytać o stanik sportowy. Czy będzie dobrym rozwiązaniem? Według naszych trenerek - jak najbardziej! Marka, którą wybierzesz, zależy już od Ciebie, jednak warto spojrzeć np. na stronę New Balance, Moving Comfort czy przejechać się do Adidasa. Warto zwrócić szczególną uwagę na jego rozmiar, wykończenie i szwy (stanik sportowy nie powinien ocierać) i przyleganie do ciała.


Jak bezboleśnie wrócić do formy? Poznaj 6 tipów od ekspertów.
Hardy. Wyższa Forma. Wrocław. Buty sportowe z antypoślizgową podeszwą i dobrą amortyzacją. Strój.

Środek


Co założyć na tyłek? A to akurat zależy od sezonu.


Jeśli na sali robi się zdecydowanie chłodniej, warto założyć legginsy lub długie dresy. W tym wypadku również powinniśmy postawić na dopasowane ubrania, nieprzeszkadzające przy skakaniu na skakance.


Gdy za oknem wali słońce i jest gorąco - krótkie spodenki. Dobierz je tak, żeby nie krępowały ruchu, np. w przypadku przysiadów. Niech będą rozciągliwe, luźne i uszyte z lekkiego materiału. Tutaj, według mnie, prym wiedzie marka Reebok. Jeśli spodenki, to właśnie stamtąd. Pod nie warto założyć natomiast coś bardziej obcisłego, tzw. „podspodenki”. Żeby to, co ma być zakryte, takim też pozostało.


Jeśli zaś chodzi o odzież dedykowaną dla Pań, to z rozmów z naszymi Klubowiczkami i trenerkami wiem, że komfort jest pojęciem bardzo względnym. Każdy skupia się na czymś innym, ale to, co często się powtarzało, to wyższy stan leginsów czy spodenek. Wśród naszych trenerek prym wiodą dwie polskie marki, dedykowane właśnie Paniom: Gym Glamour i Strong. Obie te firmy robią fajne jakościowo ciuchy sportowe z myślą o wygodzie i dobrym samopoczuciu. W przypadku takich marek warto szukać kodów zniżkowych u Influencerów lub czekać na wyprzedaże. Wtedy nasza kieszeń na pewno lepiej to zniesie.


Sprawdź: 5 argumentów, dlaczego karnet do Hardego to dobry pomysł na prezent
Hardy. Wyższa Forma. Trening. Wrocław. Męskie ubrania sportowe. Damskie ubrania sportowe. Jakie spodnie na siłownię?

Dół


Dobra, a skarpety i buty sportowe? W przypadku tych pierwszych - pełna dowolność. Niektórym wygodniej trenować w dłuższych, innym w stopkach. Raczej nie zakładaj grubych bawełniaków, bo stopa najpewniej Ci się zaparzy. Jeżeli zdarza Ci się oberwać swoją skakanką po łydce albo mamy trening z liną - długa, grubsza skarpeta pod kolano będzie idealna.


No i buty. Last but not least. Odważnie stwierdzę, że najważniejszy element Twojego stroju i najbardziej kłopotliwy. Dobrane obuwie powinno więc być:


● Wygodne,

● Z płaską, gumową podeszwą,

● Stabilne,

● Dobrze przytrzymujące kostkę,

● Dopasowane,

● Sznurowane.


Większość butów do biegania czy tradycyjnych fitnessowych modeli nie sprawdzi się, ponieważ mają grubą, piankową podeszwę. Zapewne są bardzo wygodne, ale niestety przy dynamicznych ruchach czy wykonywaniu przysiadów mogą okazać się bardzo niestabilne. Może to powodować złe ustawienie stopy w bucie, wygięcie czy słaby kontakt z podłożem, przez co narażamy się na kontuzje.

Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, żeby wspomniane przysiady czy martwe ciągi wykonywać na boso

Jak najbardziej polecam. Natomiast przy bieganiu, wskokach na skrzynie, wspinaniu się na linę i innych ćwiczeniach podczas intensywnych treningów, gdzie stopa dynamicznie i często gwałtownie spotyka się z podłożem, warto mieć tę warstwę ochronną w postaci buta, który zapewni dobrą amortyzację.


Pewnie zauważyliście w Hardym pewną prawidłowość. Najczęściej na nogach Klubowiczów możecie spotkać Nike Metcon. Tak, wiem, są drogie, ale warte swojej ceny, zwłaszcza podczas promocji. Są zaprojektowane pod wszelką aktywność, nawet tą, którą proponujemy Ci w Hardym, więc powinny być najbardziej uniwersalne.


Elektroniczne gadżety treningowe. Czy to działa? Sprawdź tutaj.
Hardy. Wyższa Forma. Trening. Wrocław. Co założyć na trening? Buty sportowe.

Podsumowanie


Co warto zabrać jeszcze ze sobą na trening? Dobrze mieć ze sobą ręcznik, żeby otrzeć czoło przy jakimś cardio albo położyć na ławeczce przy wyciskaniu. Jeśli lubisz i potrzebujesz froty czy opaski - śmiało.


Wszystko już wiemy. Czego szukać w sklepie, na co zwracać uwagę i jak powinien wyglądać odpowiedni strój. Pamiętaj, że tak naprawdę nie ma znaczenia, jaki strój sportowy założysz. Ważne, że przyjdziesz i się poruszasz, czując się jak najbardziej swobodnie. Czy to w reebokach, najasach czy też ubrany w Decathlonie (mój ulubiony!).


Liczy się to, że jesteś z nami i ćwiczysz regularnie :)


 

Paweł Mieszkalski

Head Coach w Hardy. Wyższa Forma


Head Coach, czyli główny trener w Hardy. Wyższa Forma. Osoba odpowiedzialna za programowanie treningów zgodnie z założeniami systemu treningowego oraz ekspert w szkoleniu i rozwijaniu umiejętności pozostałych trenerów. Specjalista w dziedzinie treningu funkcjonalnego i medycznego.

Powiązane posty

Zobacz wszystkie

Comments


Wyższa Forma w prezencie?

Kup swojemu znajomemu lub znajomej
i trenujcie razem
bottom of page