top of page

Jesteś tutaj po raz pierwszy?

Zacznij od kursu wprowadzającego

Jak realizować swoje cele w Hardym? Poznaj 3 warunki.

Zaktualizowano: 24 kwi 2023

Czy trenujesz, bo masz cel, czy może masz cel, bo trenujesz? Pytanie typu co było pierwsze - kura czy jajko? I tak jak w przypadku drobiu, ciężko o jednoznaczną odpowiedź, tak i w naszym przypadku rozmyślać na temat celów treningowych można długo. Jakie mamy cele, jak je znaleźć, jak zrealizować i czy w ogóle warto je mieć?

Trening. Hardy. Wyższa Forma. Wrocław. Jak realizować poszczególne zadania?

Jakie mamy cele?


Ile osób, tyle też celów. I milion sposobów na ich realizację, czyli konkretne działania. Kilka najbardziej popularnych to oczywiście:

  • schudnąć,

  • nabrać masy,

  • wyrzeźbić,

  • zrobić formę,

  • zrobić kondycję,

  • poruszać się,

  • pozbyć się bólu,

  • być bardziej sprawnym/ą.

I jeśli spytać kogoś innego, na pewno znalazłoby się ich znaczenie więcej. Jasne, że zdarzają się bardziej specyficzne cele, takie jak np.: przygotować się do maratonu/półmaratonu, wyleczyć kontuzję, przygotować się do wspinaczki wysokogórskiej, wzmocnić siłę chwytu pod pływanie jachtem/łodzią. I nie, nie wymyśliłem ich teraz, to są prawdziwe cele, z którymi spotykam się na sali podczas mojej pracy z Klubowiczami.

Poznaj 8 powodów, dlaczego nie honorujemy w Hardym benefitów sportowych

Co dalej?


Myślę, że większość z nas podpisałaby się pod którymś z powyższych celów albo i nawet pod kilkoma. Sam przechodziłem przez większość z nich. Myślę, że to naturalna kolej rzeczy, że realizując jeden cel, płynnie przechodzimy do kolejnego, stawiając sobie następne wyzwania.


Czy to jest okej? Czy w takim razie nie będzie momentu, kiedy powiem: „Okej, zrobiłem/am wszystko, co chciałem/am, mogę teraz skończyć”? Będzie, i to wiele razy, ale to nie zmienia faktu, że każdej realizacji celu przychodzi kolejny, często bardziej wymagający. I to jest fajne, bo motywuje nas do dalszej aktywności i kolejnych treningów oraz jest drogą do budowania długotrwałej formy i sprawności.

Trening. Hardy. Wyższa Forma. Wrocław. Siłownia. Jak realizować cele? Cele podczas aktywności fizycznej

Jak realizować cele?

  • Chcesz schudnąć - wejdź na określony czas na głodówkę.

  • Chcesz przytyć - idź do Maca i jedz, ile tylko wlezie!

  • Chcesz poprawić sprawność - ćwicz jak najwięcej i najciężej.

A teraz serio - nie! Absolutnie nie rób tego, co napisałem powyżej. To prosta, krótka, niezdrowa i często nieefektywna droga, która ani nie zrealizuje Twoich celów, ani nie przyniesie Ci nic dobrego.

Jak Pan taki mądry, to w takim razie jak realizować cele?

Z głową, to po pierwsze. Aczkolwiek są trzy rzeczy, które pomogą Ci osiągnąć sukces:


1. Program treningowy


Duże znaczenie ma program treningowy, który zakłada zróżnicowany trening, zarówno siłowy, jak i kondycyjny. Program, który nie zapomni także o balansie, który wprowadzi przeróżne elementy rozciągania, pracy nad powięzią czy stabilizacją głęboką.


Brzmi skomplikowanie? Dla nas nie. A jak będziesz chciał/a, to też się tego nauczysz i wybierzesz odpowiedni trening albo po prostu zdasz się na trenera, który zawsze Ci doradzi i przedstawi spersonalizowany plan na możliwie szybką realizację celów.


Co to jest system treningowy hardy i dlaczego działa? Sprawdź tutaj

2. Regularność


Oprócz dobrego planu treningowego, o który Ty nie musisz się martwić, bo to my się nad nim głowimy, będzie potrzebna Twoja regularność i obecność na treningu. Aż tyle! W tym także pomoże Ci zaangażowany trener, któremu zależy na Tobie i realizacji Twoich celów. Ale nie tylko, bo trening w grupie ma to do siebie, że uzależnia. Grupa osób, która podejmuje podobne wyzwania do Twoich, która wspólnie się męczy i dopinguje to najlepsze źródło motywacji. A jeśli ją stracisz, zobacz, jak ją znaleźć.

3. Dobre jedzenie


Wiemy, że dieta może Ci się źle kojarzyć. Sałata i inne ZDROWE, niesmaczne rzeczy, a do tego WYRZECZENIA! Wiemy też, że podanie gotowej kartki z przepisami nie rozwiązuje problemów, ale! - uczy. Czego? Wielkości porcji, łączenia ze sobą oczywistych produktów i wyrabia nawyk. Gwarantuję, że znajdziesz i czas i chęci na gotowanie. Bo będziesz jeść to, co lubisz, tylko dobrze zaplanowane. A słodycze?! Powiem Ci tak - nie będą konieczne, przekonasz się sam/a. Sekretem jest zróżnicowana dieta.


Jeśli mówisz, że nie potrzebujesz, to... albo faktycznie jesz wprost doskonale, albo jeszcze do tego nie dorosłeś/aś. Dokładnie tak, nie dorosłeś/aś do diety. Ale spokojnie, jesteśmy na dobrej drodze.


W tym wypadku warto porozmawiać z dietetykiem, posłuchać, wymienić się informacjami, doświadczeniami. I wspólnymi siłami zmienić nawyki żywieniowe na takie, które przyspieszą realizację Twoich celów czy pomogą Ci spełnić marzenia. Mówię Ci, to naprawdę działa i nasi Klubowicze to potwierdzą.


Dieta czy trening? Odpowiedź znajdziesz tutaj
Trening. Hardy. Wyższa Forma. Wrocław. Mocne strony. Własny rozwój w określonym czasie.

Podsumowanie


Jak realizować swoje cele w Hardym?

  • Wyznaczyć je.

  • Skonsultować z trenerem i dietetykiem.

  • Opracować wspólnie plan/zalecenia treningowe.

  • Trenować regularnie.

  • Realizować cele i wyznaczać nowe.


I tak w kółko. I to działa? Działa, jeśli faktycznie jesteś zaangażowany/a. Po prostu działa. Sprawdziłem na sobie.


A czy Ty trenujesz, bo masz cel? Czy masz cel, bo trenujesz? Bez względu na to, którą odpowiedź wybierzesz, będzie dobrze, bo będziesz trenować i będziesz coraz bliżej osiągnięcia celu czy realizacji swoich marzeń. A to właśnie w tym wszystkim najważniejsze.

Do zobaczenia w Hardym! :)

 

Paweł Mieszkalski

Head Coach w Hardy. Wyższa Forma


Head Coach, czyli główny trener w Hardy. Wyższa Forma. Osoba odpowiedzialna za programowanie treningów zgodnie z założeniami systemu treningowego oraz ekspert w szkoleniu i rozwijaniu umiejętności pozostałych trenerów. Specjalista w dziedzinie treningu funkcjonalnego i medycznego.

Powiązane posty

Zobacz wszystkie
Wyższa Forma w prezencie?

Kup swojemu znajomemu lub znajomej
i trenujcie razem
bottom of page