Jesteś tutaj po raz pierwszy?

Zacznij od kursu dla początkujących

Jak realizować swoje cele w Hardym? Poznaj 3 warunki.

Czy trenujesz, bo masz cel, czy masz cel, bo trenujesz? Pytanie typu, co było pierwsze - kura czy jajko? I tak jak w przypadku drobiu ciężko o jednoznaczną odpowiedź, tak i w naszym przypadku rozmyślać na temat celów treningowych można długo. Jakie mamy cele, jak je znaleźć, jak zrealizować i czy w ogóle warto je mieć?


Jakie mamy cele?


Ile osób, tyle celów. I milion sposobów na ich realizację. Tych kilka najbardziej popularnych:

  • schudnąć

  • nabrać masy

  • wyrzeźbić

  • zrobić formę

  • zrobić kondycję

  • poruszać się

  • pozbyć się bólu

  • być bardziej sprawnym/ą

Jasne, że zdarzają się bardziej specyficzne, jak np.: przygotować się do maratonu/półmaratonu, wyleczyć kontuzję, przygotować się do wspinaczki wysokogórskiej, wzmocnić siłę chwytu pod pływanie jachtem/łodzią. I nie, nie wymyśliłem ich teraz, to są prawdziwe cele, z którymi spotykam się na sali podczas mojej pracy z Klubowiczami.


Co dalej?


Myślę, że większość z nas podpisałaby się pod którymś z powyższych celów, albo nawet pod kilkoma. Sam przechodziłem przez większość. Myślę, że to naturalna kolej rzeczy, że realizując jeden cel płynnie przechodzimy do kolejnego, stawiając sobie następne wyzwania.


Czy to jest okej? Czy w takim razie nie będzie momentu, że powiem: “Okej, zrobiłem wszystko, co chciałem, mogę skończyć”? Będzie i to wiele razy, ale po każdej realizacji celu przychodzi kolejny, często bardziej wymagający. I to jest fajne, bo nas motywuje do dalszej aktywności i kolejnych treningów i jest drogą do budowanie długotrwałej formy i sprawności.


Jak realizować swoje cele?


Chcesz schudnąć - wejdź na głodówkę.

Chcesz przytyć - idź do Maca, jedz ile wlezie!

Chcesz poprawić sprawność - ćwicz jak najwięcej i najciężej.


A teraz serio - nie! Nie rób tego, co napisałem powyżej. To prosta, krótka, niezdrowa i często nieefektywna droga, która ani nie zrealizuje Twoich celów, ani nic dobrego Ci nie przyniesie.


Jak Pan taki mądry, to w takim razie jak realizować cele? Z głową - to po pierwsze. Aczkolwiek są trzy rzeczy, które pomogą Ci osiągnąć sukces:

1. Program treningowy


Ale taki, który zakłada zróżnicowany trening, zarówno siłowy, jak i kondycyjny. Który nie zapomni także o balansie, czyli wprowadzi przeróżne elementy rozciągania, pracy nad powięzią czy stabilizacją głęboką.


Brzmi strasznie skomplikowanie? Dla nas nie. A jak będziesz chciał/a, to też się tego nauczysz, wybierzesz odpowiedni trening, albo po prostu zdasz się na trenera, który zawsze ci doradzi i przedstawi spersonalizowany plan na możliwie szybką realizację celów.


2. Regularność


Oprócz dobrego planu treningowego, o który Ty nie musisz się martwić, bo my się nad nim głowimy, będzie potrzebna Twoja regularność i obecność na treningu. Aż tyle! W tym także pomoże zaangażowany trener, któremu zależy na Tobie i realizacji Twoich celów. Ale nie tylko - trening w grupie ma to do siebie, że uzależnia. Grupa osób, która podejmuje podobne wyzwania do Twoich, która wspólnie się męczy i dopinguje - to najlepsza motywacja. A jeśli ją stracisz, zobacz, jak ją znaleźć.


3. Dobre jedzenie


Wiemy, że dieta źle Ci się kojarzy - sałata i inne ZDROWE, niesmaczne rzeczy, a do tego WYRZECZENIA! Wiemy też, że podanie gotowej kartki z przepisami nie rozwiązuje problemów, ale! - uczy. Czego? Wielkości porcji, łączenia ze sobą oczywistych produktów i wyrabia nawyk. Gwarantuję, że znajdziesz i czas, i chęci na gotowanie. Bo będziesz jeść to, co lubisz, tylko dobrze zaplanowane. A słodycze?! Powiem Ci tak - nie będą konieczne, przekonasz się sam/a. Sekretem jest zróżnicowana dieta.


Jeśli mówisz, że nie potrzebujesz, to... albo faktycznie jesz doskonale!, albo - jeszcze do tego nie dorosłeś/aś. Dokładnie tak - nie dorosłeś/aś do diety. Ale spokojnie - jesteśmy na dobrej drodze.


Warto porozmawiać z hardym dietetykiem, posłuchać, wymienić się informacjami, doświadczeniami. I wspólnymi siłami zmienić nawyki żywieniowe na takie, które przyspieszą realizację Twoich celów. Mówię Ci - to naprawdę działa i nasi Klubowicze to potwierdzą.



Podsumowanie

Jak realizować cele w Hardym?

  1. Wyznaczyć je.

  2. Skonsultować z trenerem i dietetykiem.

  3. Opracować wspólnie plan/zalecenia treningowe.

  4. Trenować regularnie.

  5. Realizować cele i wyznaczać nowe...

i tak w kółko. I to działa? Działa. Po prostu działa. Sprawdziłem na sobie.


A czy trenujesz, bo masz cel? Czy masz cel, bo trenujesz? Bez względu na to, którą odpowiedź wybierzesz - będzie dobrze, bo będziesz trenować i osiągniesz swój cel.


Autor: Paweł Mieszkalski


53 wyświetlenia

Powiązane posty

Zobacz wszystkie

Jesteś tutaj po raz pierwszy?

Zacznij od kursu dla początkujących