Jesteś tutaj po raz pierwszy?

Zacznij od kursu wprowadzającego

Czy treningi w Hardym są dla mnie?

Gdy w czeluściach Internetu lub podsłuchując w firmowej kuchni rozmowę znajomych z pracy, dotarła do Ciebie informacja, o tym, że jest takie miejsce we Wrocławiu, w którym skutecznie męczą ludzi i w dodatku nazywa się Hardy, to mam dla Ciebie dobrą informację - połowa sukcesu za Tobą.


Natomiast w drugiej połowie pozostaje jeszcze odpowiedzieć sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: co chcesz robić w życiu i zacząć to robić ważne pytanie, które nie daje Ci spać po nocach; czy Hardy jest dla Ciebie? Tak. Jest. Bez dwóch zdań. Natomiast jeszcze się nie znamy, więc zakładam, że to może być mało.


Aby Cię przekonać przygotowałem w poniższym artykule kilka argumentów ciężkiego kalibru. Jak już dobrniesz do końca, to po Twoich wątpliwościach i wymówkach zostaną jedynie wspomnienia.



Na wstępie, aby się uwiarygodnić, powiem, że nasz kurs dla początkujących od momentu jego powstania ukończyło już blisko 1600 osób, a następnie 80% z nich zostało z nami, aby kontynuować misję pod kryptonimem: “Zróbcie mi formę”. Zatem - jakieś tam pojęcie powiedzmy, że mamy.



Kliknij, aby zejść niżej do konkretnego wątku:


Jaki poziom sprawności jest wymagany?

Poznaj system skalowania ćwiczeń

Jak to wszystko wygląda w praktyce?

Czy to dla Ciebie?



Jaki poziom sprawności jest wymagany?


Czy wymagany jest poziom sprawności? Jaki? Jakiś? Średni? Wysoki? Jakikolwiek? A jak tak, to na jakim Ty aktualnie jesteś poziomie?


Odpowiem.

Żeby zacząć potrzebujesz tylko chęci.


Po to jest właśnie nasz kurs. Po to jest wykwalifikowany i doświadczony trener, zawsze obok Ciebie. Gdyby były jakieś minimalne wymogi, to byłby absurd, bo pewnie musielibyśmy szkolić elitarne jednostki gromu. Zamiast tego, nadal szkolimy elitarne jednostki, jednak zwykłych ludzi.


Poznaj system skalowania ćwiczeń


Doświadczenie naszych trenerów pozwala nam dostosować każde ćwiczenie do Twoich możliwości; od najłatwiejszego, do bardziej zaawansowanego. Co ważne - podczas jednego treningu każdy z aktualnie trenujących może robić inną wersję tego ćwiczenia, czasem prostszą, czasem trudniejszą, ale! - odpowiednią dla siebie i nie ma to żadnego wpływu na pozostałych ćwiczących. A stwierdzenie:


Boję się, że będę spowalniać grupę!

wyrzuć do kosza.


Jak to wygląda w praktyce?


Dzięki dopasowaniu poziomu, możemy planować Twój progres. To tak, jak ze zdawaniem na prawko. Najpierw placyk, później nieśmiało po osiedlu, a następnie może droga szybkiego ruchu. Najpierw podstawy, prostsze ćwiczenia, a w przyszłości przyjdzie czas na większe ciężary, aż po takie zestawy ćwiczeń z większym wyzwaniem.


Push up na podłodze, wersja docelowa
Push up na podłodze, wersja docelowa
Pompki na skrzyni, wersja skalowana

Przygotowaliśmy też artykuł o skalowaniu i progresowaniu ćwiczeń, więc czytaj o tym, co to jest i dlaczego działa?


Czy to dla Ciebie?


Idąc dalej: wiek, waga, płeć, kolor skóry i co tam jeszcze sobie nie wymyślisz - tutaj i dla nas nie mają najmniejszego znaczenia. Przyjrzyjmy się trzem grupom:


Grupa 1:

Przeciwwskazania zdrowotne do wykonywania poszczególnych ćwiczeń.


Zdarzają się. Ból w krzyżu stał się codziennością dużej części naszego społeczeństwa, cóż - taki mamy klimat. Ale brak możliwości wykonywania niektórych ćwiczeń nie znaczy, że nie możesz robić NIC.


Myślisz więc, że jak Cię boli kolano, to Twoja nieobecność w Hardym jest usprawiedliwiona? Nie jest.


Ćwiczenia, których robić nie możesz, robić nie będziesz, a my odpowiednio dopasujemy inne, aby w przyszłości poprawić Twój stan zdrowia.


Grupa 2:

Może też być tak, że: “Kiedyś to było”, a dzisiaj już nie jest.


Na karate w szkole wszyscy widzieli, jak łamiesz czołem stos desek, ale później coś się zmieniło i w Twoim życiu zagościły hot dogi ze stacji.


Teraz trzeba wrócić, żeby trochę zadbać o starzejące się kości i stan zdrowotności.


Liczy się to, że Ty masz potrzebę się rozruszać, dobrze bawić, spędzić aktywnie czas, a my się tym zajmujemy zawodowo od wielu lat. Pomożemy więc i Tobie.


Grupa 3:

Możesz też być w kolejnej grupie: Twój stan zdrowia jest dobry, aktywność fizyczna od lat Ci towarzyszy, bywasz na siłce, jeździsz na rowerze, się skacze, się pływa, się gra - się ma - jednym słowem: jest dobrze.