Hardy Wyższa Forma

al. Armii Krajowej 53,

50-541 Wrocław Tarnogaj

Teren Transbud

  • Facebook - Black Circle
  • Google+ - Black Circle
  • YouTube - Black Circle
  • Instagram - Black Circle

Co jeść przed i po treningu?

Ciężki trening to nie wszystko. Równie ważne dla budowania formy i dobrego samopoczucia jest prawidłowe odżywianie. Co powinno się jeść przed ćwiczeniami, a co bezpośrednio po?

Jestem tak zajechany, że ledwo wracam do domu - nie mam siły na trening

Trening i odżywianie

Wiele osób zapomina, jak ważnym elementem dnia codziennego jest prawidłowe odżywianie. Wydaje się, że jeżeli wyleję siódme poty na treningu, to forma sama przyjdzie. Włożyłem przecież tyle wysiłku w dzisiejszy workout, jestem tak zajechany, że ledwo wracam do domu - efekt murowany. Niekoniecznie. Aby forma rosła, boczki znikały i pojawiała się wymarzona sylwetka, niezbędne jest dobre odżywianie.


Energia do treningu, energia po treningu

Na pewno zdajesz sobie sprawę, że jedzenie samo w sobie jest ważne. Jest niezbędne do Twojego życia, daje Ci energię i pozwala zwyczajnie funkcjonować.Tym bardziej, kiedy trenujesz, potrzebujesz jej więcej, bo przecież wykorzystujesz ją do ćwiczeń. Jeśli chcesz, żeby Twój trening był efektywny, a Ty zamiast snuć się po sali, z ikrą przerzucał kolejne kilogramy a po jego zakończeniu przyśpieszyć regenerację, musisz zadbać o to, żeby organizm dostał odpowiednie paliwo. Dlatego ważne jest, co pojawia się na Twoim talerzu przed i po treningu.


Jedzenie okołotreningowe a dieta

Wiele osób chcących zrzucić kilogramy unika jedzenia, także po treningu. Chcąc schudnąć powinno się utrzymywać deficyt kaloryczny, natomiast nie możesz pomijać posiłku potreningowego. To on pomoże Ci w rozbudowie mięśni. Im ich więcej, tym większe zapotrzebowanie energetyczne organizmu.


W skrócie - jeśli chcesz schudnąć, rozwijanie tkanki mięśniowej Ci w tym pomoże.

Kiedy jeść

Musisz sam sprawdzić, kiedy jest dla Ciebie najlepsza pora na zjedzenie posiłku przedtreningowego. Ogólnie przyjęło się, że 2-3 godziny przed to dobre rozwiązanie. Zależy to jednak często od osobistych preferencji - jedna osoba będzie potrzebować trzech godzin, żeby czuć się komfortowo, inna półtorej.


Warto, żebyś po treningu zjadł możliwie szybko.

Odpowiedni posiłek przyjmowany do 2 godzin po treningu przyśpieszy Twoją regenerację oraz pozwoli na szybszą syntezę białek, dzięki czemu tkanka mięśniowa będzie lepiej się rozwijać.


Co jeść?

Warto żebyś trzymał się zbilansowanej diety, gdzie będą pojawiać się wszystkie potrzebne Ci makroelementy: węglowodany, tłuszcze i białko. Dwa pierwsze dadzą Ci energię do treningu oraz przyśpieszą regenerację po nim. Dzięki produktom białkowym dasz organizmowi budulec do rozbudowy tkanki mięśniowej.


Zalecane źródła węglowodanów:

● kasze, ryże

● pełnoziarniste makarony

● pełnoziarniste pieczywo

● owoce

● warzywa

● nieprzetworzone płatki, np owsiane


Zalecane źródła tłuszczy:

● ryby

● orzechy

● nasiona, pestki

● jajka

● oleje roślinne, oliwa z oliwek


Zalecane źródła białek:

● mięso

● ryby

● jajka

● nabiał

● nasiona roślin strączkowych

● odżywka białkowa


Podsumowanie

Jedz zdrowo, unikaj przetworzonych produktów i cukru. Nie zapominaj o żadnych posiłkach, zwłaszcza tych okołotreningowych. To one, w połączeniu z wymagającym treningiem przynoszą rezultaty, w postaci dobrego samopoczucia, formy i fajnego wyglądu.


Paweł "Siwy" Mieszkalski

pawelmieszkalski@hardywyzszaforma.pl

363 wyświetlenia