• Paweł Raczak

Trening personalny w grupie: jak zrobić najlepszą formę?


Trening personalny w grupie. To możliwe? Przeprowadzenie treningu personalnego w większym gronie wymaga od trenerów ogromnego zaangażowania. To wyzwanie, aby zajęcia w grupie 15-20 osób odbywały się zgodnie z planem treningowym z ich wszystkimi benefitami, nie tracąc przy tym na jakości. Mamy gotowy scenariusz na to, aby wykorzystać maksimum.


Trening personalny, jak sama nazwa wskazuje, skierowany jest bezpośrednio, do konkretnej osoby. Co za tym idzie - jest on możliwie jak najdokładniej dostosowany do naszego podopiecznego. Dzięki pracy 1:1 lub face-to-face, możemy idealnie dopasować założenia treningowe, wyznaczyć cel, dostosować obciążenie i długość treningu, oraz co niezwykle ważne, wziąć pod uwagę Twoje kontuzje i ograniczenia. Krótko mówiąc - jest to trening skrojony na miarę potrzeb naszego podopiecznego.


Czy w takim razie jest możliwe przeprowadzenie treningu personalnego dla grupy kilkunastu osób jednocześnie? Wierzymy, że tak i wiemy, jak to zrobić.



Ważne, aby każdy uczestnik treningu znał jego cel. Trenerzy zawsze skrupulatnie określają szczegóły treningu dla każdego z osobna.

Na wstępie trzeba zaznaczyć, że trener musi znać trenujących w klubie - i to indywidualnie. Nie ma chłopaka w czerwonych spodenkach - jest Marek, który trenuje w klubie od pięciu miesięcy i ma uszkodzone lewe kolano. Nie przychodzi wysoka brunetka, ale ćwiczy pod moją opieką Marta, która ma mocną gimnastykę, ale gorzej radzi sobie z treningami wydolnościowymi. Wiemy, czego możemy się po Tobie spodziewać, jakie masz ograniczenia, i co jest Twoją mocną stroną. Skąd to wiemy? Bo obserwujemy, prowadzimy otwarty dialog i staramy się być blisko Ciebie na każdych zajęciach, bo… każdy jest dla nas tak samo ważny. Pojawia się ktoś nowy? Super! Zatem najpierw poznajmy się.


No dobrze, ale znajomość imienia to nie wszystko. Jak dostosować trening pod Ciebie, kiedy mamy grupę ludzi, oczekujących od trenera 100% poświęconej uwagi? Trener w Hardym jest zawsze przygotowany do zajęć, ma w głowie gotowy i starannie przygotowany scenariusz, gdy pojawi się 8 osób, ale i 18. Jest zaangażowany i przewiduje trudności, jakie mogą pojawić się u ćwiczących w danej jednostce treningowej. Jesteśmy zdania, że program, który oferujemy jest dla każdego, więc zawsze sobie z nim poradzisz. Rozwija Cię w każdym aspekcie treningowym - gimnastycznie, siłowo i wydolnościowo. Dzięki temu wyglądasz i czujesz się lepiej, co więcej – Twoja sprawność wzrośnie.



Będąc na treningu zawsze otrzymasz wskazówki od trenera


Na każdych zajęciach przeznaczamy czas, kiedy uczymy Cię wykonywać wszystkie pojawiające się w treningu ruchy. Dla niektórych to jedynie forma przypomnienia, jak prawidłowo zrobić pompkę, dla innych to totalna nowość i nauka ćwiczenia od podstaw. Przechodząc jednak wspólnie przez wszystkie elementy ruchu, jesteśmy w stanie dopasować poziom trudności do każdej osoby. Ala jest mocną „zawodniczką” - zrobi 15 pompek na ziemi. Piotrek zaczął trenować z nami tydzień temu - zrobi 10 pompek na skrzyni. Proste, ale i skuteczne.


Stojąc z boku i obserwując trening, nagle okazuje się, że każdy robi coś innego… Jak to? Czy ktoś nie zrozumiał treningu? Ktoś się pogubił albo gorzej – oszukuje? Nie, wszystko gra, zapewniam Cię. Sławek ma problem ze stopą, więc zamiast biegać 400 m, jedzie na rowerku. Maciek pracuje z hantlem 25 kg, bo jest silny, Aga dostała 7,5 kg, bo ma za sobą ciężki dzień - poinformowała nas o tym.


Każda osoba z grupy, która przyszła na zajęcia, robi dedykowany trening personalny. Ale… w grupie? Tak, bo w grupie raźniej, przyjemniej, efektywniej. A i pogadasz sobie z kimś, to pośmiejesz się. Trening zrobiony. Godzina minęła, nawet nie wiesz kiedy! To co? Widzimy się jutro? Pewnie! Spróbuj i wyciśnij z treningów soki, aby wykorzystać maksimum.




Paweł "Siwy" Mieszkalski


Masz pytania? Śmiało! pawelmieszkalski@hardycrossfit.pl

0 wyświetlenia