Krata na lata... czy na lato?

Postanowienia noworoczne wykonane. Wszystkie świąteczne serniczki poszły z dymem w czasie Twoich ciężkich treningów. Ale nagle robi się cieplej i na horyzoncie pojawia się lato, plaża, wakacje. I kolejny temat - trzeba byłoby dobrze prezentować się w „gatkach” czy stroju kąpielowym, przemierzając słoneczne wybrzeża Chorwacji, czy też Mielna…


Jak to zrobić? Jak ćwiczyć? Jak żyć?!

Chciałbym żebyś zastanowił/a się chwilę, czy rzeczywiście warto narzucać sobie takie chwilowe cele.


Do wakacji zostało kilka miesięcy - jak mam pozbyć się oponki z brzucha i zrobić delikatny sześciopaczek?

Czy nie lepiej byłoby tak zmienić swoje odżywianie i aktywność fizyczną, aby ten płaski brzuch nie stanowił corocznego wyzwania, ale stał się drogą do innego celu - czyli lepszego samopoczucia, zdrowia i wyglądu.


Jak zrobić kratę?

Krata na brzuchu nie pojawi się od robienia setek brzuszków dziennie. Raz, że istnieje wiele lepszych ćwiczeń wzmacniających Twój brzuch, dwa - musisz zainteresować się prawidłowym odżywianiem. Bo to właśnie tkanka tłuszczowa powoduje, że brzuch jest okrąglutki i żaden mięsień nie chce się pojawić. Pozbędziesz się nadmiaru tkanki tłuszczowej - powinna pojawić się upragniona krata.


Długotrwały cel

Dlatego znów wracam do tego, jaki powinien być Twój cel. Zgubienie tkanki tłuszczowej na 5 minut przed urlopem będzie trudne. Twoja dieta będzie restrykcyjna, będziesz się na niej głodził/a i męczył/a. Bardzo prawdopodobne jest też to, że gdy nawet osiągniesz swój cel i Twoja waga poleci o np. 5 kg w dół, to postanowisz się nagrodzić za wykonanie zadania i w krótkim czasie te 5kg wróci, niestety zazwyczaj z nawiązką, czyli pojawi się tak dobrze znany efekt jojo. A to ani dla Twojego samopoczucia, ani zdrowia nie będzie dobre.


A gdyby wyznaczyć sobie inny cel? Cel zdrowego odżywiania, dobrego samopoczucia i w efekcie wyglądu? Spróbuj nie być ciągle na diecie, bo diety kiedyś się kończą i przychodzi okres rozprężenia. Postaraj się odżywiać zdrowo, nie przejadać się, zrezygnuj z przetworzonego jedzenia, unikaj napojów słodzonych i cukru, ale jednocześnie jedz smacznie i tak, żeby nie być głodnym. To naprawdę nie jest takie trudne.


Treningi

Kiedy odpowiednie odżywianie połączysz z aktywnym trybem życia i treningami, efekty w końcu przyjdą. Nie ma innej możliwości. Spokojnie, regularnie trenuj, a Twoje ciało zacznie się przebudowywać. Będziesz gubić nadmiar tkanki tłuszczowej i nie tylko z brzucha, ale z całego ciała. Zaczną pojawiać się zarysy mięśni, tak, te na brzuchu w końcu też. I co równie ważne - poczujesz się lepiej, zdrowiej, będziesz mieć więcej energii do pracy, zabawy z dzieckiem czy wspólnej wycieczki z Twoją drugą połówką.


Wracając do tytułu mojego dzisiejszego wpisu - krata na lato czy na lata? Stawiam na dłuższy progress, bo jest po prostu zdrowszy, bardziej efektywny i masz większe prawdopodobieństwo, że się uda. No i lepiej mieć ten sześciopak cały rok, a nie tylko co roku.


Paweł "Siwy" Mieszkalski

pawelmieszkalski@hardywyzszaforma.pl

360 wyświetlenia